Presiune vas expansiune

Probleme ale motorizarii si transmisiilor

Presiune vas expansiune

Mesajde apolo » 21 Dec 2011, 17:31

Salut,

Scriu pe forumul vostru cu speranta ca voi gasi ajutor la problema cu care ma confrunt.

Detin un Cielo SOHC din '97 . Cand l-am cumparat in 2007 se infigea tare rau, nu era nevoie sa turez motorul si sa ridic rapid piciorul de pe ambreiaj , prindea scarturi daca apasam acceleratia mai tare pur si simplu zbura. Aveam demaraje agresive , schimbat viteze 2500-3000 intr-un timp scurt. Intr-o zi la semafor am observat pur si simplu ca a "cedat" ceva ce a dus la scaderea puterii masinii. A inceput sa faca si un zgomot care se simte in motor si se transmite usor in bord, se simte atunci cand lucrez cu ambreiajul la demaraj sau o tin in panta din acceleratie si demaraj dar mai ales in zilele reci si motorul este rece. De atunci parca am schimbat masina cu una mai lenesa. Am schimbat kitul de ambreiaj dar zgomotul tot nu a disparut. Nici masina nu a devenit din nou sprintena. De atunci pana acum o saptamana, in afara de schimbul de consumabile nu am mai schimbat nimic la ea.

Intr-o zi am observat ca acul la ceas la temperatura apei a urcat la maxim. Masina a inceput sa faca un zgomot ciudat si sa para ca se forteaza sa traga asa ca am tras de urgenta pe dreapta. Am verificat boilerul de antigel, gol total. Am completat , si apoi am schimbat pompa de apa si termostatul.

Al dracu temostat, desi schimbat, tot se blocheaza cateodata si acul creste la maxim apoi coboara singur din nu stiu ce cauze. In fine, masina imi da in nas la schimbarea vitezelor in special din 1 in a 2-a ca atunci cand mergi cu viteza 1 la relantiu fara sa accelerezi , urci o mica panta si masina pierde putere incepe sa sacadeze motorul si daca nu accelerezi brusc se opreste de ai impresia ca sare motorul. Acest simptom este la mine cand fac trecerea din viteza 1 in a 2-a. Am curatat injectoarele, problema nu a disparut. Am marit avansul, curatat IAC, resetat calculatorul, problema nu a disparut.

Intr-un final am citit acest articol http://forum.4tuning.ro/306-zona-tehnic ... cauze.html . De cativa ani aveam probleme cu acest fum alb, inclusiv vara. imi iesea fum alb si avea exact simptomele descrise acolo. Odata am desfacut furtunul ala cu 3 craci de la filtrul de aer, are niste spire ca acordeonul, nu stiu cum se numeste, si am gasit pe el apa + spuma alb-galbuie. Saptamana trecuta am gasit la fel doar ca intr-o cantitate mai mica. Am desfacut capacul de la ulei si am gasit pe el aceeasi spuma alb-galbuie , de fapt ca un fel de pasta. Am inteles ca este vorba despre garnitura de chiulasa.

Credeti ca modul in care imi da in nas motorul la schimbarea vitezelor, are legatura cu pierderea presiunii datorita garniturii de chiulasa? In vasul cu apa cand accelerez apar niste bolboroase mici. Am verificat acest lucru si la un logan si Cielo DOHCsi in vasul lor nu bolboroseste.

In final am schimbat garnitura de chiulasa ,termostatul, antigelul, uleiul, bujiile. Problema nu s-a rezolvat din pacate, asta bineinteles dupa ce mecaniul mi-a montat la loc chiulasa. Se puteau face verificari suplimentare cat timp era chiulasa data jos ? Daca da, care ?
Problema este ca atunci cand accelerez ,pe furtunul TUR al antigelului scapa presiune in vasul cu apa si bolboroseste. Am descoperit ca valva-mufa IAC era blocata si am schimbat-o, motorul s-a schimbat radical in privinta mersului insa aceeasi lipsa de putere, doar ca merge mai rotund.
Supriza, desi schimbat acum 2 zile, termostatul tot se blocheaza, imi urca la maxim temperatura cand si cand. De ce, iarasi nu stiu, dar problema mare este de ce bolboroseste in vasul cu apa ? Antigel in ulei nu pare sa se scurga, nivelul uleiului nu mi-a crescut pe joja, fum alb dulceag intepator nu mai scoate, scoate doar fum care miroase urat, nu e albastru, e alb dar miroase urat, a benzina arsa sau ceva de genul, cum mirosea la Oltcit.


Mecanicul mi-a spus sigur pe el ca e fisura in blocul motor si pierd compresie in vasul cu lichid de racire si pt asta tre sa iau alt motor. Apoi l-am sunat si l-am intrebat daca e posibil sa fie fisura in chiulasa si a spus ca si asta e posibil (ce mai mecanic, a dat jos chiulasa m-a trimis la rectificat dar nu mi-a spus sa o verific de fisuri) .

Voi ce credeti ? S-a mai confruntat cineva cu asa ceva? Motorul merge foarte foarte frumos, toata lumea a ramas impresionata de cat de bine merge si am bagat ceva bani in masina, schimbat suspensii complet si alte brizz brizuri, n-as vrea sa o vand .. :(


Multumesc
apolo
 
Mesaje: 16
Membru din: 21 Dec 2011, 17:16
Localitate: Craiova

Re: Presiune in vasul cu lichid de racire

Mesajde plopy » 21 Dec 2011, 17:45

ai deschis un topic nou aiurea,,,cand ajung acasa,,,citesc tot si poate iti dau ceva sfaturi
Plecat in http://tallshipsconstanta.ro/ si va astept si pe voi alaturi de marile veliere internationale care vor ajunge in Portul Constanta 24-27 Mai, pentru a le vizita.
Avatar utilizator
plopy
 
Mesaje: 3209
Membru din: 20 Iun 2011, 17:13
Localitate: CT,DJ,OT

Re: Presiune in vasul cu lichid de racire

Mesajde nt98adu » 21 Dec 2011, 19:02

Sfaturi: cautati in primul rand un mecanic. Problemele pot fi cauzate de multiple defectiuni, insa ar trebui sa te axezi in principal pe schimbare segmenti, cuzineti biela si palier, verificat/schimbat pompa de ulei, verificat planeitate chiulasa, verificat pompa apa, schimba termostat. Daca spui ca temperatura a urcat la maxim si dupa schimbarea garniturii, exista posibilitatea sa se fi dus iarasi garnitura de chiulasa, sa ai pierderi pe la vreun furtun sau pur si simplu sa nu fie aerisita bine instalatia. Caldura ai in masina?
Da compresie in vasul de expansiune, adica se aude bolborosind? Garnitura de chiulasa arsa.
Avatar utilizator
nt98adu
 
Mesaje: 505
Membru din: 02 Apr 2011, 08:17
Localitate: Piatra Neamt

Re: Presiune in vasul cu lichid de racire

Mesajde apolo » 21 Dec 2011, 21:46

nt98adu scrie:Sfaturi: cautati in primul rand un mecanic.


Sunt cam prosti mecanicii astia. Sunt la fel ca doctorii. Din peste 5 mecanici care se ca...ca pe ei ca stiu mecanica de atatia ani la atatea masini, nici unul nu a reusit sa puna masina pe picioare.
Totusi, am fost la un mecanic din asta acum 3 zile
nt98adu scrie: Problemele pot fi cauzate de multiple defectiuni, insa ar trebui sa te axezi in principal pe schimbare segmenti, cuzineti biela si palier, verificat/schimbat pompa de ulei, verificat planeitate chiulasa, verificat pompa apa, schimba termostat.

Nici macar nu ai citit ce am scris, ai citit doar titlul . Am spus ca am schimbat termostatul, si evident cand schimbi garnitura de chiulasa mergi cu chiulasa sa o rectifici, ceea ce am si facut. Am schimbat si pompa de apa acum un an deoarece pierdeam antigel, si garnitura la pompa de apa.
nt98adu scrie:Daca spui ca temperatura a urcat la maxim si dupa schimbarea garniturii, exista posibilitatea sa se fi dus iarasi garnitura de chiulasa


Nu am mers cu motorul cand mi-a urcat temperatura, eram la mecanic, iarasi vorbesc de un mecanic de carton, de fapt un alt mecanic, care mi-a strans putin de furtunul ala gros de sub baterie prin care circula lichidul de racire, si a urcat temperatura la maxim. Am mai strans de cateva ori eu, am oprit masina , pus contact de cateva ori, si si-a revenit. Am strans iarasi de furtun iar a urcat la maxim. Repetat operatia , si-a revenit din nou. Am stat cu masina pe loc nici vorba sa se arda garnitura.

nt98adu scrie:, sa ai pierderi pe la vreun furtun sau pur si simplu sa nu fie aerisita bine instalatia. Caldura ai in masina?

Am caldura foarte buna si intensa in treapta a doua. Nu sar niciodata de treapta a doua pentru ca e prea cald.

nt98adu scrie:Da compresie in vasul de expansiune, adica se aude bolborosind? Garnitura de chiulasa arsa.


Deci, accelerez si atunci pe furtunul de tur al lichidului iasa vartej din ala, cu bolborase cu tot. Daca ai cada la baie plina si pui dusul in apa si-l intorci in sus ai vazut ca se vede pe suprafata apei acele valuri ale dusului. E, la fel e la mine in vasul de apa, dar numai atunci cand accelerez.
apolo
 
Mesaje: 16
Membru din: 21 Dec 2011, 17:16
Localitate: Craiova

Re: Presiune vas expansiune

Mesajde plopy » 21 Dec 2011, 21:56

de unde ejti ???,,,as putea sa vad si eu masina,,,
Plecat in http://tallshipsconstanta.ro/ si va astept si pe voi alaturi de marile veliere internationale care vor ajunge in Portul Constanta 24-27 Mai, pentru a le vizita.
Avatar utilizator
plopy
 
Mesaje: 3209
Membru din: 20 Iun 2011, 17:13
Localitate: CT,DJ,OT

Re: Presiune vas expansiune

Mesajde apolo » 21 Dec 2011, 22:55

sunt din Craiova
apolo
 
Mesaje: 16
Membru din: 21 Dec 2011, 17:16
Localitate: Craiova

Re: Presiune vas expansiune

Mesajde zalmoxiss » 22 Dec 2011, 14:43

Voinicule mai intai iti spun welcome to a board apoi sfaturile care ti le-a dat Felix nu sunt date degeaba, atat el cat si eu am schimbat 5..6...etc termostate pana am gasit unul bun, atat de proaste calitativ sunt marfurile cu tot cu sigla GM. Acele valurele in vasul de expansiune sunt normale la toate masinile (dar fara bule de aer) deoarece circula lichidul de racire cu presiune, daca se aude bolborisind clar nu e de bine si este tot posibilul ca si la montarea garniturii sa se fi strecurat o greseala si ar fi bine sa fie doar asta, mai trebuie sa iei in considerare si ce a zis mecanicul acela cu fisura avand in vedere cum ai mers tu cu masina adica in stil mai sportiv.
In legatura cu motorul are dreptate Felix cand ti-a zis sa verifici cuzineti biela mai ales ca suspectezi un zgomot in interior, apropo ce compresie ai pe fiecare cilindru?
vezi ce spune si plopy...
Imagine
Avatar utilizator
zalmoxiss
 
Mesaje: 831
Membru din: 07 Apr 2011, 21:28
Localitate: Galati

Re: Presiune vas expansiune

Mesajde apolo » 22 Dec 2011, 19:48

Am sa merg in ianuarie la un test de compresie. Acea presiune vine pe furtunul TUR, este normal asa ? Daca ar veni pe retur ar fi valabila explicatia dar din moment ce vine pe conducta pe care pleaca, mai e ceva normal ?
apolo
 
Mesaje: 16
Membru din: 21 Dec 2011, 17:16
Localitate: Craiova

Re: Presiune vas expansiune

Mesajde zalmoxiss » 22 Dec 2011, 20:13

Hmmm..normal ca pe tur nu are voie sa vina dar nu pricep cum naiba vine inapoi!!!!...ori nu inteleg eu bine.....in legatura cu mazga aia care o ai pe admisie si pe capacul de la ulei griji mari nu-ti face ca asa e si la mine de cativa ani si fenomenul este de la condens, uzura segmenti (scapa gaze), ulei neadecvat (putin probabil) circulat putin cu masina adica de la moara pana la gara si nu apuca motorul sa se incalzeasca ( asta e valabil si la toba finala dar pe asta o schimbi la un an). Ca sa eviti asta unii scot furtunasul care intra in burduf si-l inlocuiesc cu unul mai lung apoi il pune undeva jos dar crede-ma nu se merita efortul sau ma rog.
Imagine
Avatar utilizator
zalmoxiss
 
Mesaje: 831
Membru din: 07 Apr 2011, 21:28
Localitate: Galati

Re: Presiune vas expansiune

Mesajde apolo » 23 Dec 2011, 15:14

Ai dreptate, pe capacul de la ulei mi-a zis un inginer in mecanica tot ca tine ca este condens. Nici eu nu stiu cum vine presiunea aia pe TUR, si trebuie sa o rezolv. Sper sa pot reusi ceva la testul de compresie in ianuarie, sa aflu cauza.

Uite, am facut rost si de o poza , sa se inteleaga mai bine

Imagine
apolo
 
Mesaje: 16
Membru din: 21 Dec 2011, 17:16
Localitate: Craiova


Înapoi la Motoare si transmisii

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Google [Bot] şi 1 vizitator

Radio Ambient