Teste sistem de alimentare cu benzina

DIY

Teste sistem de alimentare cu benzina

Mesajde Dj_Dark » 10 Aug 2011, 00:57

Deoarece in ultimul timp am vazut mai multe probleme de "nu porneste la prima cheie, se opreste in mers... etc m-am decis sa incerc un tutorial pentru diverse testari ce se pot realiza acasa relativ usor, pentru a vedea daca sistemul de alimentare e in parametri.
Inainte de aceste teste trebuie verificat daca sistemul de aprindere este in parametri, unele simptome descrise mai jos pot fi cauzate si de el.
Din pacate poze nu am, asa ca incerc sa fiu cat mai succint in detalii:

Testare debit pompa de benzina Numai la cielo GLE 8V cu delco mecanic.

Se desface tubulatura dintre carcasa filtrului si clapeta pentru acces la conductele de benzina.
Se desface conducta de tur din rampa de injectoare cu atentie si cu motorul rece, in cazul in care pompa e buna este posibil sa fie presiune si riscati un incendiu. Daca este cu holendere se foloseste o cheie de 17 si un 19 contra la rampa pentru a nu rupe ceva. La clips-uri este mai simplu, se apasa pe partea alba din plastic si se trage de conducta din locas.
Conducta de tur este mai groasa, ar trebui sa aiba ca un "ceas" mic de butelie pe ea si intra direct in rampa, exact sub tubulatura scoasa anterior.

Se pune turul intr-o sticla de 2 litri si se localizeaza pe unul din firele din delco un papuc rotund in manson de plastic. Se leaga acel papuc la + bateriei cu un fir sau, in lipsa, cu joja de ulei cu atentie sa nu atingeti alte componente metalice.

Sticla ar trebui sa se umple in maxim un minut pentru o pompa in mintile ei. Daca depaseste timpul, pompa obosita , filtru imbacsit, supapa unisens blocata sau traseul e obturat undeva.
Pentru linistea sufleteasca ar trebui folosit acelasi procedeu si la retur pentru a testa daca regulatorul de presiune in rampa isi face treaba cum trebuie. Cu motorul oprit ar trebui sa fie debit spre conducta de retur, aici nu se mai aplica timp.

Ca simptome de pompa "obosita", masina porneste bine la rece insa dupa ceva timp nu se mai accelereaza, iar dupa un timp se opreste si nu mai porneste o alta perioada de timp. In cazuri extreme nu porneste deloc. Fenomenul este mult mai pregnant cu benzina putina in rezervor si pe calduri mari (cand pompa se incalzeste repede).

Test etansare injectoare Modele GLE si DOHC
Inainte de asta ar fi bine sa ne asiguram ca pompa de benzina este in mintile ei, efectuand testul de mai sus.
Se desfac cele 2 suruburi de 13 care tin rampa fixata si se trage usor pana cand toate injectoarele ies cu tot cu oring-uri din galerie. Daca vreunul iese fara se scoate din galerie cu degetul sa cu o surubelnita si se remonteaza pe injector. Daca, cablajul deranjeaza, se paote scoate, nu este necesar la test.
Injectoarele raman in rampa, la fel si conductele de benzina. Inainte de asta recomand curatarea galeriei din jurul injectoarelor pentru ca la remontare sa nu intre mizerie (nisip, praf si alte impuritati) prin gaurile lor in motor.

LA DOHC este mai complicat de scos, chiar imposibil fara a demonta capacul tachetilor si vre-o 2 injectoare de pe rampa pentru a o putea extrage in afara.

Cu rampa astfel suspendata se pune contactul (fara a porni motorul) si se urmaresc capetele injectoarelor. Daca vreunul se umezeste (formeaza picatura) trebuie inlocuit.
La remontare se ung oring-urile cu vaselina pentru un montaj mult mai usor.

Simptome:

Pornire greoaie, pornire in 3 sau 2 cilindri (in functie de cate sunt defecte) cu fum negru pe teava de esapament.

Supapa unisens

Rolul acestei supape este de a tine presiune in rampa cu motorul oprit, pentru o pornire ulterioara mai usoara. Defectiunea ei se manifesta prin pornire greoaie (la a doua, a treia cheie), fara fum si alte neplaceri.

Este localizata pe conducta de tur, ca un mini "ceas" de butelie pe conducta de tur, cu vre-o 10 cm inainte de intrarea in rampa. Se desface pur si simplu si se sufla prin ea, ar trebui sa se poata sufla doar intr-un singur sens, dinspre rezervor spre rampa. Daca merge in ambele sensuri sau in nici un sens e defecta.
Atentie la sensul ei cand o remontati.

Cam atat, daca am omis ceva sau am gresit ceva, ma puteti completa fara probleme, la fel, daca cineva are niste poze cu reperele amintite mai sus (supapa unisens, regulator de presiune...etc) le poate atasa ulterior pentru usurinta operatiunilor.

Succes!
Dj_Dark
 
Mesaje: 845
Membru din: 05 Apr 2011, 09:45
Localitate: Bucuresti

Re: Teste sistem de alimentare cu benzina

Mesajde Sacu » 15 Iul 2012, 14:37

oare daca sufli prin supapa unisens ar merge numai intrun singur sens...eu intreb ca eu sunt la a 2 a si merge sa sufli pe ambele sensuri ....cred ca ar trebui cineba care ii porneste bine masina sa incerce si sa ne spuna si noua ....mie imi porneste destunl de greu daca o las mai mult timp oprita....si totusi am schimbat supapa, e luata la mana a doua , tocmai daia imi fac probleme.....
Sacu
 
Mesaje: 56
Membru din: 03 Iul 2011, 13:53
Localitate: Bucuresti

Re: Teste sistem de alimentare cu benzina

Mesajde izbyceanu » 08 Noi 2012, 18:11

pt debitul pompei aceasta nu se poate verifica si cu contactul pus, sau trebuie neaparat cu firul acela la+ :-\
izbyceanu
 
Mesaje: 249
Membru din: 25 Ian 2012, 17:43
Localitate: Bucuresti

Re: Teste sistem de alimentare cu benzina

Mesajde moga1688 » 08 Noi 2012, 19:15

@izbyceanu:Pai cu contactul pus iti vine benzina numai pentru pornire ,daca legi acel fir la plus pui pompa pe direct si ea iti aduce benzina incontinuu.
@Sacu: Pai ar trebui numai intr-un singur sens sa mearga,deci a ta e defecta.Incearca cu una noua,doar ca nu stiu cine te va lasa sa sufli in ea.
moga1688
 
Mesaje: 528
Membru din: 04 Apr 2011, 12:57
Localitate: Timisoara

Re: Teste sistem de alimentare cu benzina

Mesajde izbyceanu » 16 Apr 2013, 17:43

tocmai ce am facut si eu testul la pompa si sticla de 2l s-a umplut in 2min si cam 30sec :(
pana la 1l debitul de benzina era constant, dupa nu prea a mai fost, adica a avut momente cand doar stropea:D
ce imi sugerati sa schimb pompa, sau sa incerc sa o curat :-\
izbyceanu
 
Mesaje: 249
Membru din: 25 Ian 2012, 17:43
Localitate: Bucuresti

Re: Teste sistem de alimentare cu benzina

Mesajde SMV » 16 Apr 2013, 18:55

Daca filtrul este CURAT (adica schimbat recent), se pare ca pompa este cam "obosita". Din pacate, nu prea vad ce poti sa cureti in afara de sita din rezervor atasata pompei (am inteles de la unii colegi ca s-ar potrivi sita de la Logan).
SMV
 
Mesaje: 1485
Membru din: 06 Sep 2011, 22:06
Localitate: Bucuresti

Re: Teste sistem de alimentare cu benzina

Mesajde izbyceanu » 16 Apr 2013, 23:05

ok, multumesc pt raspuns :)
izbyceanu
 
Mesaje: 249
Membru din: 25 Ian 2012, 17:43
Localitate: Bucuresti


Înapoi la Tutoriale

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

Radio Ambient